Meister Eckart Methode
Wij maken gebruik van de zogenaamde Meister Tim Eckart Methode uit Duitsland. Deze methode is speciaal ontwikkelt voor de Europeesche automarkt.
Moderne Europese automatische transmissies
De Meister Eckart Methode (Machine) houdt rekening met de moderne "Europese" automaten. In Amerika was het spoelen van automaatbakken al lange tijd een bekend fenomenen. Echter een Amerikaanse automaatbak is niet te vergelijken met een moderne Europese automaatbak. De techniek van de Amerikanen is minder geavanceerd en de onderdelen zijn simpeler maar ook robuuster.
Een nadeel bij de "Amerikaanse" spoelmachines is dat deze vaak een te hoge druk leveren het zogeheten Powerflushen. Het doel namelijk van deze "Amerikaanse" machines is om met een zeer hoge druk vervuiling weg te spoelen om zo het binnenste van de automaat te reinigen. Echter door de te hoge druk tijdens het spoelen kunnen bijvoorbeeld inwendige kleppen of solenoïdes beschadigd raken en blijft vuil in bijvoorbeeld de hoeken nog gewoon aanwezig.
Met een speciale gepatenteerde reiniger (reinigingsvloeistof) die alleen beschikbaar is voor Meister Eckart klanten spoelt men niet met zeer hoge druk maar met de standaard druk van de automaat. Maar zorgt juist de intensieve reiniger in ca. 45 minuten al rijdend/schakelend dat al het (vast zittende) vuil en sludge oplost en vervolgens met behulp van de machine en schone olie wordt weg gespoeld.
Hierna wordt de automaat weer afgevuld met nieuwe olie en voorzien van nieuw oliefilter. De Meister Eckardt Methode wordt ook gebruikt in alle servicefilialen van Duitsland grootste fabrikant van automatische versnellingsbakken. De automaten van deze fabrikant zijn affabriek o.a. gemonteerd bij Audi, BMW, Volvo enz.
http://www.automatikoelwechselsystem.de/fileadmin/_migrated/content_uploads/KFZ-Betrieb_Nr.46_2014.pdf
Het gepatenteerde reinigingsmiddel welke bij de Tim Eckardt Methode gebruikt wordt is wetenschappelijk getest en bewezen onschadelijk voor de automaatbak en de pakkingen zie link:
http://www.automatikoelwechselsystem.de/sicherheit.html